luni, 29 aprilie 2013

Mancam ca localnicii?

"cultural transmission of behavior through social learning"
Imitatia este una dintre cele mai raspandite modalitati de invatare in lumea animala, dar in special pentru noi, oamenii. Invatam sa vorbim iminadu-ne parintii, invatam sa folosim diferite instrumente uitandu-ne la cum fac altii, iar mai nou se considera ca obiceiurile noastre culinare sunt invatate tot prin imitatie. 
De dimineata am dat peste un articol in Science despre acest subiect, in care au studiat un grup de maimutele din Africa si au ajuns la concluzia ca maimutele prefera sa adopte preferintele culinare ale grupului in defavoarea celor proprii. Genul acesta de conformism social este de fapt util pentru supravietuire in salbaticie pentru ca "localnicii" deja au inventariat produsele locale si pot distinge intre cele toxice sau mai putin gustoase si cele bune. Genul asta de comportament  era deja cunoscut dar pana acum n-a studiat nimeni efectele migratiei asupra preferintelor culinare. 
Maimutele au primit boabe de porumb vopsite fie in albastru sau in roz. In aceasta fotografie este aratat bebele de maimuta stand pe cutia cu boabe refuzata de mama lui si consumand boabele preferate de grup. (sursa foto)
Mie mi se pare mai mult decat interesant pentru ca exact aceeasi tendinta am observat-o si eu: mi-am schimbat foarte mult preferintele culinare, care sunt mult mai apropiate de cele ale localnicilor decat cele cu care am crescut. Ba chiar mai mult, consider ca noul meu stil alimentar este mult mai sanatos (mai putin in ceea ce priveste consumul de alcool, dar si acesta a fost influentat de localnici :D). 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru mesaj. Va mai astept pe blogul meu!